Kolāža tīmekļa vietnei

     Vārds „kolāža” (collage) ir franču izcelsmes vārds, un burtiski tas nozīmē „uzlīmēšanu”. Tēlotājmākslā kolāža parādījās XX gadsimta sākumā, pateicoties māksliniekiem Žoržam Brakam un Pablo Pikaso, kuri jaunu formu meklējumos sāka līmēt uz audekla avīžu un fotogrāfiju daļas, auduma gabalus, skaidas, tapetes, lentītes u. c., tādējādi radot visdažādākos pabeigtos mākslinieciskos tēlus. Šāds pilnīgi dažādu krāsu un faktūru materiālu savienojums rada pārsteidzošas un satriecošas gleznas, kas piesātinātas ar dziļu jēgu. Par kolāžu tiek saukts arī pats mākslas darbs, kas pilnībā veikts šādā tehnikā.

     Viens no iepriekšminētā mākslas veida virzieniem ir fotokolāža. Fotokolāžā viens attēls kā mozaīka tiek uzlikts otram. Fotogrāfijas un to fragmenti savienojas ar grafikas elementiem vai dažādu attēlu fragmentiem, un no šī reizēm nesavienojumu sastāvdaļu haosa rodas „fjužn” stila harmonija, neordināra un neparedzama.

     Fotokolāža tiek izmantota visdažādākajās jomās – sākot ar ģimenes albuma dekorēšanu un līdz pat uzņēmuma tīmekļa vietnes noformēšanai. Interneta vietnes dizains tiek izstrādāts, ņemot vērā pasūtītāja vēlmes un stilistisko gaumi; tas robežojas tikai ar fantāziju. Fantāzija kā bezgalīgs visums robežojas tikai pati ar sevi un neko citu. Tas viss piešķir tīmekļa vietnei individualitāti, kas izcels to konkurentu vidū un noteikti piesaistīs publikas uzmanību.